Man in front of computer screen in a modern technology environment

Build stronger IT skills with ITIL® 4

ITIL® is the world's most recognized framework for IT Service Management (ITSM). Now you can build internationally recognised expertise with ITIL® 4 – from foundation courses to specialisations – through flexible online courses that provide certifications recognised around the world.

Why is ITIL® important?

ITIL® is the world's most recognized framework for IT Service Management (ITSM). Modern businesses are completely dependent on stable, efficient and user-friendly IT services. ITIL® 4 provides organizations and professionals with a common framework for how people, processes, and technology should interact to deliver value and ensure continuous improvement.

The framework is used globally by both public and private businesses – from IT operations and support to development environments and management – and helps organizations deliver services that support the company's goals. ®

What is ITIL®?

  • ITIL® (Information Technology Infrastructure Library) er et internasjonalt rammeverk for styring av IT-tjenester – ofte omtalt som beste praksis for IT Service Management (ITSM)

  • Rammeverket beskriver hvordan IT-organisasjoner planlegger, leverer og forbedrer tjenester slik at de støtter virksomhetens behov og skaper verdi

  • ITIL® 4 er den nyeste versjonen, og bygger på prinsipper som samarbeid, smidighet, verdi­skaping og kontinuerlig forbedring

  • Rammeverket legger vekt på samspillet mellom mennesker, prosesser og teknologi, og hvordan moderne IT-team kan jobbe mer effektivt i en digital hverdag

  • ITIL® 4 integrerer metoder som Agile, Lean og DevOps, slik at IT og forretning kan jobbe tettere sammen

See our selection of courses in ITIL® 4.
NITO tilbyr fire ITIL® kurs – fra grunnkurs til spesialisering

NITO tilbyr nå fire ITIL® 4 kurs som dekker ulike behov og nivåer – fra introduksjon til spesialisering:

Kursene tilbys som fleksible nettkurs med 12 måneders tilgang og avsluttes med en internasjonalt anerkjent sertifisering fra PeopleCert ved bestått eksamen. PeopleCert forvalter ITIL®-rammeverket globalt. Kursene leveres gjennom CIMPLE, godkjent PeopleCert-partner for ITIL®-kurs.

Flere ITIL® 4-kurs tilgjengelig

Gjennom vårt samarbeid med CIMLPE som er godkjent tilbyder av ITIL®-kurs fra PeopleCert, kan du også få tilgang til øvrige ITIL® 4-kursene:

  • ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value
  • ITIL® 4 Specialist: Collaborate, Assure and Improve
  • ITIL® 4 Leader: Digital and IT Strategy
  • ITIL® 4 Practitioner-moduler innen Change Enablement, Release Management, Service Configuration Management
  • ITIL® 4 Specialist: Plan, Implement and Control
  • ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil
  • ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and Improve
  • ITIL® 4 Practitioner: Deployment Management
  • ITIL® 4 Practitioner: IT Asset Management
  • ITIL® 4 Practitioner: Service Desk

Ta kontakt med oss på  dersom du er interessert i andre kurs i ITIL® 4-serien enn de vi tilbyr i dag.

Har du spørsmål? Send oss en e-post.

Share Facebook LinkedIn Instagram