Which XR technology is right for your project?
Curious about XR technology, but not sure where to start? Join the free lunch webinar and get a walkthrough of the most commonly used game engines and platforms.
Have you ever wondered how to get started with Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR) technology? Or maybe you're curious about which tools and platforms are most effective for your next project? No matter what your level of knowledge is, this webinar is a good opportunity to get an overview of the different solutions.
I løpet av webinaret vil vi gå gjennom:
Formålet med webinaret er å hjelpe deg med å finne ut hvilke XR-teknologier som passer best for deg og ditt prosjekt. Du vil lære om:
- De mest brukte spillmotorene som Unity, Unreal og Godot.
- De ledende plattformene for VR, inkludert Standalone VR som Meta Quest og Pico, samt PCVR-løsninger som Valve Index og Varjo.
Etter presentasjonen vil du få mulighet til å stille spørsmål.
Fagnettverk XR is open to all NITO members. Join today and meet and learn from like-minded people. Speaker, Are Akselsen, is also active in the network.
Speaker Are Akselsen
Are Akselsen (LinkedIn / BreachVR) er prosjektleder i Breach VR, hvor han arbeider med produksjon av spill og nytteapplikasjoner, samt forskning og utvikling innen XR-teknologi.
Han har en sivilingeniørgrad i datateknikk fra NTNU med spillteknologi som hovedprofil. Are var involvert i smarttelefonrevolusjonen fra starten og tok steget over til XR-teknologibølgen så snart den kom.