Bygg sterkere IT-kompetanse med ITIL® 4
ITIL® er verdens mest anerkjente rammeverk for IT Service Management (ITSM). Nå kan du bygge internasjonalt anerkjent kompetanse med ITIL® 4 – fra grunnkurs til spesialiseringer – gjennom fleksible nettkurs som gir sertifiseringer godkjent over hele verden.
Hvorfor er ITIL® viktig?
ITIL® er verdens mest anerkjente rammeverk for IT Service Management (ITSM). Moderne virksomheter er helt avhengige av stabile, effektive og brukervennlige IT-tjenester. ITIL® 4 gir organisasjoner og fagpersoner et felles rammeverk for hvordan mennesker, prosesser og teknologi bør samhandle for å levere verdi og sikre kontinuerlig forbedring.
Rammeverket brukes globalt av både offentlige og private virksomheter – fra IT-drift og support til utviklingsmiljøer og ledelse – og hjelper organisasjoner med å levere tjenester som støtter virksomhetens mål. For deg som fagperson betyr ITIL®-kompetanse bedre forståelse for helheten i IT-tjenesteleveranser, og sertifiseringene er internasjonalt anerkjent og etterspurt i arbeidsmarkedet.
Hva er ITIL®?
-
ITIL® (Information Technology Infrastructure Library) er et internasjonalt rammeverk for styring av IT-tjenester – ofte omtalt som beste praksis for IT Service Management (ITSM)
-
Rammeverket beskriver hvordan IT-organisasjoner planlegger, leverer og forbedrer tjenester slik at de støtter virksomhetens behov og skaper verdi
-
ITIL® 4 er den nyeste versjonen, og bygger på prinsipper som samarbeid, smidighet, verdiskaping og kontinuerlig forbedring
-
Rammeverket legger vekt på samspillet mellom mennesker, prosesser og teknologi, og hvordan moderne IT-team kan jobbe mer effektivt i en digital hverdag
-
ITIL® 4 integrerer metoder som Agile, Lean og DevOps, slik at IT og forretning kan jobbe tettere sammen
NITO tilbyr fire ITIL® kurs – fra grunnkurs til spesialisering
NITO tilbyr nå fire ITIL® 4 kurs som dekker ulike behov og nivåer – fra introduksjon til spesialisering:
- ITIL® 4 Foundation: Grunnkurset som gir deg helhetsforståelsen av hvordan IT skaper verdi i organisasjoner.
- ITIL® 4 Practitioner: Incident Management: Lær hvordan IT-tjenester utvikles, leveres og kontinuerlig forbedres.
- ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support (CDS): Utforsk hvordan Agile, Lean og DevOps kan kombineres for raskere og mer fleksibel IT-leveranse.
- ITIL® 4 Specialist: High-Velocity IT (HVIT): Få praktiske ferdigheter i å håndtere IT-hendelser effektivt og redusere nedetid.
Kursene tilbys som fleksible nettkurs med 12 måneders tilgang og avsluttes med en internasjonalt anerkjent sertifisering fra PeopleCert ved bestått eksamen. PeopleCert forvalter ITIL®-rammeverket globalt. Kursene leveres gjennom CIMPLE, godkjent PeopleCert-partner for ITIL®-kurs.
Flere ITIL® 4-kurs tilgjengelig
Gjennom vårt samarbeid med CIMLPE som er godkjent tilbyder av ITIL®-kurs fra PeopleCert, kan du også få tilgang til øvrige ITIL® 4-kursene:
- ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value
- ITIL® 4 Specialist: Collaborate, Assure and Improve
- ITIL® 4 Leader: Digital and IT Strategy
- ITIL® 4 Practitioner-moduler innen Change Enablement, Release Management, Service Configuration Management
- ITIL® 4 Specialist: Plan, Implement and Control
- ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil
- ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and Improve
- ITIL® 4 Practitioner: Deployment Management
- ITIL® 4 Practitioner: IT Asset Management
- ITIL® 4 Practitioner: Service Desk
Ta kontakt med oss på dersom du er interessert i andre kurs i ITIL® 4-serien enn de vi tilbyr i dag.