Kurset er en del av ITIL® 4 Practice Manager-løpet og bygger videre på ITIL® 4 Foundation. Det gir deg praktiske ferdigheter til å identifisere, registrere og håndtere hendelser på en strukturert og effektiv måte, slik at tjenester raskt kan gjenopprettes og påvirkningen på virksomheten minimeres.
I kurset lærer du hvordan Incident Management-praksisen bidrar til stabil drift, høyere tjenestekvalitet og en bedre brukeropplevelse. Gjennom kurset får du både teoretisk kunnskap og praktiske eksempler, kombinert med øvingsoppgaver og testeksamener som forbereder deg grundig til den internasjonalt anerkjente ITIL® 4 Practitioner: Incident Management-sertifiseringen.
Du lærer:
-
Formål og mål med Incident Management i ITIL® 4
-
Hvordan etablere og drive en effektiv prosess for hendelseshåndtering
-
Prioritering, klassifisering og eskalering av hendelser
-
Roller og ansvar i hendelseshåndtering
-
Hvordan hendelser integreres med Problem Management, Service Desk og andre ITIL-praksiser
-
Verktøy og teknikker for overvåking, logging og rapportering