Gå til innhold
Prosjektleder
< Kurs og arrangementer

Tjenestedesign for ingeniører

Hvordan kan du benytte tjenestedesign i din hverdag? Ingeniører og teknologer kan bruke tjenestedesign for å ta bedre avgjørelser, få det beste ut av teknologien og se tjenestene fra brukernes perspektiv.

Påmelding

Logg deg inn så slipper du å fylle ut skjema.

Logg inn

Personopplysninger

Loading

Arbeidsgiver

Loading
Vi kjenner ikke denne arbeidsgiveren, vennligst fyll inn adressen under
Loading

Faktura sendes til

Fakturaadresse

Annen fakturamottaker

Loading

Lære hvordan du aktivt kan bruke tjenestedesign i arbeidshverdagen

Vet du hvordan dine teknologiske løsninger oppleves av folk som skal bruke dem? Hvordan kan du løse problemer med en systematisk og helhetlig tilnærming, på tvers av fagområder?

De siste årene har tjenestedesign stadig oftere blitt nevnt som et viktig verktøy for endring og innovasjon for virksomheter. Tjenestedesign er en utviklingsprosess som setter mennesker og deres opplevelse av teknologi i sentrum. Målet er å skape verdi for organisasjonen, positive endringer og å innovere.

På kurset får du kjennskap til

  • Hvilken måte tjenestedesign passer inn i problemstillinger som er vanlig for ingeniører
  • Prosessen og verktøyene - vi jobber med en konkret case steg for steg
  • Hvordan du identifiserer tiltak og hva du må tenke på
  • Hvordan tjenestedesign påvirker teknologi og organisasjon
  • Hva som skal til for å få til endringene

Som deltaker vil du få:

  • Din egen verktøykasse med nye anvendelige metoder fra tjenestedesign
  • En tilnærming for å visualisere komplekse prosesser og problemer
  • Vite hvordan du kan gå fra visualiseringer til faktiske endringer
  • Miniforedrag fra eksperter som setter tjenestedesign i et økonomisk og teknologisk perspektiv.

Kurset passer for deg som jobber med utvikling av teknologiske løsninger, og som ønsker en verktøykasse for å få et helhetlig perspektiv eller forbedre innovasjonsprosesser på jobben.

Praktisk informasjon

Start dag 1: 09
Slutt dag 1: 16

Start dag 2: 09
Slutt dag 2: 16

Det legges opp til tilstrekkelig med pauser underveis.

Hva er egentlig tjenestedesign?

Hva er egentlig tjenestedesign?

I følge Norsk Designråd: 

Tjenestedesign dreier seg om å skape gode og helhetlige opplevelser ved å sette brukeren i sentrum, i samsvar med bedriftens fremtidige strategi. Kundens stadig høyere forventninger til kvalitet og effektivitet krever kontinuerlig innovasjon. Bruk av designmetodikk i utvikling av tjenester bidrar til å skape verdi for både bruker og tjenesteleverandør.

jorgen dalen mindshift.jpgKursholder: Jørgen Dalen

Jørgen er tjenestedesigner fra AHO (Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo), samt Atferdspsykolog fra NTNU. Han  Han er tilknyttet Arkitekthøgskolen i Oslo som studentveileder og sensor innen områdene tjenestedesign og interaksjonsdesign, og underviser i design av digitale løsninger på Høgskolen i Oslo.

Jørgen har tidligere jobbet med forskning innen Menneske-Teknologi-Organisasjon (IFE) og har spisskompetanse på dette.

Anne Stokke mindshift.jpgKursholder: Anne Stokke

Anne har over tyve års erfaring med tjenestedesign, strategi og organisasjonsutvikling og har jobbet med noen av Norges største bedrifter innen offentlig og privat. Hun er seriegründer, og har vært leder i flere nasjonale og internasjonale it-konsulentskaper.

Hun er en hyppig brukt foredragsholder, både i næringslivet og ved høyskoler og universitet. Anne er naturlig sterk strategisk, kommunikativt god, og smitter alle med sitt engasjement. Hennes foredrag har flere ganger blitt rangert som konferansens beste.

Kurs i ledelse og prosjektledelse