Gå til innhold
Prosjektleder
< Kurs og arrangementer

Tjenestedesign for ingeniører

Hvordan kan du benytte tjenestedesign i din hverdag? Ingeniører og teknologer kan bruke tjenestedesign for å ta bedre avgjørelser og å gjøre helhetlige vurderinger på en god måte.

Påmelding

Logg deg inn så slipper du å fylle ut skjema

Logg inn

Personopplysninger

Loading

Arbeidsgiver

Loading
Vi kjenner ikke denne arbeidsgiveren, vennligst fyll inn adressen under
Loading

Faktura sendes til

Fakturaadresse

Annen fakturamottaker

Loading

Lære hvordan du aktivt kan bruke tjenestedesign i arbeidshverdagen

Vet du hvordan dine teknologiske løsninger oppleves av folk som skal bruke dem? Hvordan kan du løse problemer med en systematisk og helhetlig tilnærming, på tvers av fagområder?

De siste årene har tjenestedesign stadig oftere blitt nevnt som et viktig verktøy for endring og innovasjon for virksomheter. Tjenestedesign er en utviklingsprosess som setter mennesker og deres opplevelse av teknologi i sentrum. Målet er å skape verdi for organisasjonen, positive endringer og å innovere.

På kurset får du kjennskap til

  • Hvilken måte tjenestedesign passer inn i problemstillinger som er vanlig for ingeniører
  • Prosessen og verktøyene - vi jobber med en konkret case steg for steg
  • Hvordan du identifiserer tiltak
  • Veien videre

Som deltaker vil du få:

  • Din egen verktøykasse med nye anvendelige metoder fra tjenestedesign
  • En tilnærming for å visualisere komplekse prosesser og problemer
  • Vite hvordan du kan gå fra visualiseringer til faktiske endringer

Kurset passer for deg som jobber med utvikling av teknologiske løsninger, og som ønsker en verktøykasse for å få et helhetlig perspektiv eller forbedre innovasjonsprosesser på jobben.

Anders Matre Mindshift.jpgKursholder: Anders Matre

Anders jobber i Mindshift og har mastergrad i Menneske-Maskin Interaksjon fra NTNU, og er lidenskapelig opptatt av hvordan vi kan endre folks atferd ved bruk av tjenestedesign og atferdspsykologi. Han har flere års erfaring fra offentlig sektor, transport og bank og finans som spesialist innen tjenestedesign, brukeratferd og forretningsutvikling. Anders har en unik evne til å skape eierskap og involvering i organisasjonen, og er opptatt av å dele kunnskap og utvikle sine samarbeidspartnere.

Bao Marianna Nguyen mindshift.jpgKursholder: Bao Marianna Nguyen

Bao jobber i Mindshift og har en mastergrad i innovasjon og entreprenørskap fra Universitetet i Oslo, og har spesialisert seg på bruk av tjenestedesign i innovasjonsprosesser. Hun er opptatt av å skape nytenkende løsninger for å løse meningsfulle problemer. Denne drivkraften har vært viktig i hennes arbeid med innovasjonsprosesser hos både startups og etablerte selskap.

Praktisk informasjon

08:30 - Registrering 
09:00 - Kursstart
12:00 - Lunsj
16:30 - Avslutning

Kursprisen inkluderer lunsj og kaffe/te/vann alle kursdager. 

Kurs i ledelse og prosjektledelse