- Det er mange NITO-medlemmer som benytter denne gratistjenesten. De virker positivt overrasket over alt vi kan hjelpe med, de sparer både tid og penger ved å ringe oss istedenfor å gå den vanlige veien om fastlege og legevakt. Har de først kontaktet oss én gang, gjør de det som oftest igjen, sier Hilde som er sykepleier hos Tryg Legehjelp.

Sparer tid i en hektisk hverdag

- De fleste har en hektisk hverdag med høy aktivitet på jobb og i fritid. Det er ikke enkelt å «klemme inn» en legetime på dagtid. Da er det greit å ringe oss i lunsjen for å få ordnet det de skal.

- Mange har behandlingsforsikring gjennom arbeidsgiver og ringer for å få
raskere henvisning til spesialist eller psykolog, sier hun.

- Jeg har inntrykk av at NITO-medlemmer er mye på farten. De ringer når de sitter i bilen
på vei til hytta eller på andre kortere eller lengre turer. Det er godt bare å kunne bruke
mobilen til å få resept, fornye den, diskutere en sykdom, eller få råd om en skade, sier
sykepleieren.

- Om det er nødvendig kan en lege motta bilder og ha videokonsultasjon.

Slik bruker du Tryg Legehjelp 

Om det ikke er akutt, men du trenger legehjelp:

Ring 55179009.

Typiske henvendelser:

  • Resepter og fornyelse av dem
  • Korte sykemeldinger
  • Akutt oppståtte symptomer (mage,- hals,-øresmerter)
  • Henvisning til spesialist og psykolog
  • Behandling av infeksjonssykdommer
  • Råd etter fall, skader og ulykker

Du kan ringe 24 timer i døgnet. Merk at Tryg Legehjelp kun gir resepter, sykemelding og henvisning til spesialist når dette er medisinsk riktig og det ikke stilles krav til fysisk konsultasjon. Tjenesten er gratis, og den aktiveres på Min side hos Tryg.

Det er ikke krav om kundeforhold hos Tryg for å bruke tjenesten.

Les om fordelene med Tryg Legehjelp