- Det er mange NITO-medlemmer som benytter denne gratistjenesten. De virker positivt overrasket over alt vi kan hjelpe med, de sparer både tid og penger ved å ringe oss istedenfor å gå den vanlige veien om fastlege og legevakt. Har de først kontaktet oss én gang, gjør de det som oftest igjen, sier Hilde som er sykepleier hos Tryg Legehjelp.

Sparer tid i en hektisk hverdag

- De fleste har en hektisk hverdag med høy aktivitet på jobb og i fritid. Det er ikke enkelt å «klemme inn» en legetime på dagtid. Da er det greit å ringe oss i lunsjen for å få ordnet det de skal.

- Mange har behandlingsforsikring gjennom arbeidsgiver og ringer for å få
raskere henvisning til spesialist eller psykolog, sier hun.

- Jeg har inntrykk av at NITO-medlemmer er mye på farten. De ringer når de sitter i bilen
på vei til hytta eller på andre kortere eller lengre turer. Det er godt bare å kunne bruke
mobilen til å få resept, fornye den, diskutere en sykdom, eller få råd om en skade, sier
sykepleieren.

- Om det er nødvendig kan en lege motta bilder og ha videokonsultasjon.

Slik bruker du Tryg Legehjelp 

Om det ikke er akutt, men du trenger legehjelp:

Ring 55179009.

Typiske henvendelser:

  • Resepter og fornyelse av dem
  • Korte sykemeldinger
  • Akutt oppståtte symptomer (mage,- hals,-øresmerter)
  • Henvisning til spesialist og psykolog
  • Behandling av infeksjonssykdommer
  • Råd etter fall, skader og ulykker

Du kan ringe 24 timer i døgnet. Tjenesten er gratis, den aktiveres på Min side hos Tryg.

Det er ikke krav om kundeforhold hos Tryg for å bruke tjenesten.

Les om fordelene med Tryg Legehjelp