Gå til innhold
Medlemsfordeler

Spørsmål og svar om forsikring og bank

NITO har som mål å tilby de beste vilkårene til god pris. Mange har spørsmål i forbindelse med at NITO har fått Tryg og Nordea som nye partnere på forsikring og bank. Her gir vi en del svar på ofte stilte spørsmål.

FAQ - spørsmål og svar om forsikring

Må jeg levere nye opplysninger til Tryg for å flytte forsikringene mine?

Nei og ja. NITO Innboforsikringer, NITO Ulykkesforsikringer, NITO Livsforsikring, NITO Uføreforsikring Pluss og NITO Studentforsikring overføres automatisk til Tryg uten at du trenger å oppgi noen nye opplysninger.

Andre forsikringer flyttes ikke automatisk. Se svar på spørsmål: Hva skjer med forsikringene jeg har i NITO og Gjensidige? Hvilke forsikringer flyttes automatisk til Tryg?

Hvordan finner jeg ut hvilke forsikringer jeg har?

Innboforsikring og ulykkesforsikring

For å sjekke om du har NITO Innboforsikringer og NITO Ulykkesforsikringer logger du inn på Min side på NITOs nettsider. Ring eventuelt NITO Servicesenter: 22053500.

NITO Studentforsikring

Alle studentmedlemmer i NITO har NITO Studentforsikring. Informasjon om denne finner du på Min side på NITOs nettsider. Ring eventuelt NITO Servicesenter: 22053500.

Andre forsikringer med NITO-rabatt

Oversikt over forsikringer du har i Tryg og NITO finner du ved å logge inn på Min Side hos Tryg

Hvilke avtaler vil jeg få hos Tryg?

Du finner all informasjon om de nye medlemstilbudet på www.nito.no/medlemsfordeler

Som NITO-medlem skal du være trygg på at forsikrings- og banktilbudene som tilbys er blant de beste, både på vilkår, dekninger og priser. Sammen med Tryg tilbyr vi nyutviklede produkter som er eksklusive for NITO-medlemmer: NITO Bilforsikring, NITO Husforsikring og kollektive forsikringer som NITO Reiseforsikring og NITO Inntektsforsikring.

Hvem kan jeg kontakte for mer informasjon om forsikringer?

NITOs nettsider www.nito.no/forsikring gir informasjon om forsikringer som tilbys gjennom NITO.

Du kan kontakte NITO Forsikringssenter for mer informasjon: Telefon 22053500 eller ">.

Hva skjedde med forsikringene jeg hadde i NITO og Gjensidige? Hvilke forsikringer ble flyttet automatisk til Tryg?

NITO Innboforsikringer, NITO Ulykkesforsikringer og NITO Studentforsikring - automatisk flyttet

Følgende forsikringer ble overført automatisk til Tryg 1. januar 2019. 

  • NITO Innboforsikring
  • NITO Innboforsikring for fritidsbolig
  • NITO Utvidet Ulykkesforsikring
  • NITO Ulykkesforsikring Grunnforsikring
  • NITO Studentforsikring

Forsikringene vil fortsatt administreres av NITO. Du får forsikringsbevis, forsikringsvilkår og faktura direkte fra NITO.

Har du spørsmål, kontakt NITO Forsikringssenter på telefon 22053500 eller ">.

NITO Helse- og livsforsikringer – automatisk flyttet

Hadde du NITO Livsforsikring og/eller NITO Uføreforsikring Pluss, ble disse automatisk overført til Tryg 1. januar 2019.

Forsikringsbevis, -vilkår, faktura og informasjon skal du ha mottatt fra Tryg, dette gjelder også for de som eventuelt er medforsikret.

Hus-, bil-, båt-, hytteforsikringer eller andre personforsikringer – ble IKKE flyttet automatisk

Andre forsikringer som gjelder hus, bil, båt, hytte eller annet, kan ikke flyttes automatisk til Tryg.

Det ble framforhandlet gode og eksklusive medlemsfordeler hos Tryg for denne type forsikringer fra 1. januar 2019.

Fra første hovedforfall etter 1. januar 2019, vil NITO-rabattene på dine forsikringer hos Gjensidige bortfalle.

Den nye partneravtalen inkluderer også Nordea. Må jeg også bli Nordea-kunde for å få tilgang til Tryg sine NITO-forsikringer?

Nei, som NITO-medlem står du fritt til å velge de fordelene du måtte ønske og har behov for.

I Nordea vil alle NITO-medlemmer få tilgang til Nordeas Premium-konsept som sikrer dem bankens beste fordeler og betingelser.

Se også:

FAQ - spørsmål og svar om bank

Hvordan tar jeg kontakt med Nordea?

Du som NITO-medlem får prioritet. For å oppnå det, må du benytte kontaktskjemaet under. Da blir du kontaktet av en rådgiver fra Nordea i løpet av kort tid. I kommentarfeltet i skjemaet kan du angi når det passer for deg å bli kontaktet.

Jeg vil bli kontaktet av Nordea

Hvilke fordeler vil jeg få som Premium-kunde hos Nordea?

Fordeler Nordea Premium

Benytt deg av medlemsfordelene på bank: 

Mer om Nordea Premium

Fordeler Nordea Premium Next

– banktilbud for deg som er 18-34 år og NITO-medlem

Mer om Nordea Premium Next

Kontakt NITO Servicesenter for mer informasjon: Telefon 22053500,  .

Gjensidige Bank skifter navn til Nordea Direct fra 27. februar 2020

Er du kunde i Gjensidige Bank, har du fått melding om at banken skifter navn til Nordea Direct. Ønsker du å fortsette kundeforholdet ditt i Nordea Direct, har NITO framforhandlet en avtale som gjør at du fortsatt beholder NITOs fordeler der uten å foreta deg noe mer.

Vil du bli Premium eller Premium Next kunde i Nordea og få tilgang til deres esklusive fordelsprogram nå, må du opprette et kundeforhold i Nordea.

Bli kjent med dine bankfordeler i Nordea Premium

Jeg vil bli kontaktet av Nordea

 

Må jeg flytte kundeforholdet mitt til Nordea og hva må jeg eventuelt gjøre for å flytte?

For å få tilgang til NITOs eksklusive bankfordeler må du flytte ditt kundeforhold til Nordea. Du må selv ta kontakt.

Bli kjent med dine bankfordeler i Nordea Premium

Jeg vil bli kontaktet av Nordea

 

Er du kunde i Gjensidige Bank, har du fått melding om at banken skifter navn til Nordea Direct fra 27. februar. Ønsker du fortsette kundeforholdet ditt i Nordea Direct, har NITO fremforhandlet en avtale som gjør at du fortsatt beholder NITOs fordeler der uten å foreta deg noe mer.

 

Må jeg flytte lønnskontoen min til Nordea?

Ja, for å fordelene NITO Premium og NITO Premum Next, må du også ha lønnskontoen din i Nordea.

Kvalifiserer alle NITO-medlemmer som Premium-kunde hos Nordea?

Som NITO-medlem kvalifiserer du automatisk til Nordeas Premium eller Premium Next program. For NITO-medlemmer er det ikke noe krav til hverken inntekt, formue eller lånebeløp.

Renter og boliglån: Hva er priser og betingelser i den nye avtalen?

Gjennom NITO Premium og NITO Premium Next får du som NITO-medlem Nordeas beste priser og betingelser.

Nordea gir tilbud basert på din økonomi og dine behov.

Bli kjent med dine bankfordeler i Nordea Premium

Jeg vil bli kontaktet av Nordea

Jeg er allerede kunde i Nordea, vil jeg automatisk få endret vilkårene for mitt kundeforhold?

Du som allerede er kunde i Nordea, må selv kontakte Nordea og informere om at du er NITO-medlem.

Bli kjent med dine bankfordeler i Nordea Premium

Jeg vil bli kontaktet av Nordea

Jeg er kunde i Gjensidige Bank i dag, vil mitt lån og kontoer automatisk flyttes til Nordea Direct?Jeg er kunde i Gjensidige Bank i dag, vil mitt lån og kontoer automatisk flyttes til Nordea?

Ja. Nordea Direct  og Nordea Bank er fremdeles to forskjellige banker. Nordea Direct er bare en navneendring fra Gjensidige Bank. NITO har fremforhandlet en avtale som gjør at medlemmer som var kunder hos tidligere Gjensidige Bank, nå Nordea Direct, fortsatt beholder NITOs fordeler, men det er ikke mulig med nytegning på denne avtalen.

NITOs bank avtale er nå med Nordea Bank.

Vil du bli Premium eller Premium Next kunde i Nordea og få tilgang til deres eksklusive fordelsprogram nå, må du opprette et kunde forhold med Nordea.  

Bli kjent med dine bankfordeler i Nordea Premium

Jeg vil bli kontaktet av Nordea

Er det kostnader knyttet til endringer av min eksisterende låneavtale i Nordea?

Det er ingen kostnader forbundet med en endring av din låneavtale.

Se også:

Alle medlemsfordeler på forsikring og bank

Er du riktig forsikret? Få en gjennomgang av dine forsikringer

Opplysningene du registrerer lagres og benyttes kun for at NITO eller Tryg Forsikring kan følge opp din henvendelse. Se NITOs personvernerklæring for mer informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger.

NITOs forsikringssenter

Forsikringssenter_smalt.jpg

Bli kjent med dine bankfordeler i Nordea Premium

Jeg vil bli kontaktet av Nordea