SmartDelay+
SmartDelay+: Lounge if your flight is delayed
With NITO Travel Insurance, you now get free access to the airport lounge with the SmartDelay+ service if your flight is delayed for more than an hour.
How does SmartDelay+ work?
SmartDelay+ gives you access to the airport lounge if your flight is delayed by more than an hour. You will automatically receive a lounge voucher by email.
- Register your trip on SmartDelay+ 's website no later than two hours before your scheduled departure.
- Remember to register all flights (return, and stopovers) and all fellow passengers in your party.
- Use the password when registering your trip
Compensation for delay
AirHelp is a company that specializes in providing you with the payout you're legally entitled to if your flight is delayed.
In the event of flight delays, you can claim compensation in accordance with the Flight Compensation Regulations EC 261/2004. If the flight is delayed for more than three hours, the compensation can be up to 600 euros.
If you want to use AirHelp, select this when you register your journey with SmartDelay+.
To be able to use the membership benefit, you must be a member.
Benefits of SmartDelay+
-
Gir deg og reisefølget ditt på inntil fire personer gratis tilgang til flyplasslounger over hele verden, hvis flyet ditt blir mer enn en time forsinket.
-
Gjelder for alle flyselskap som gir oppdatert informasjon ved forsinkelser. Unntaket er charterselskap som for eksempel TUI, Apollo og Ving.
-
Gjelder uansett om du er på ferie eller på jobbreise.
-
Dersom flyplassen ikke har lounge, får du utbetalt 40 euro per person via PayPal.
Spørsmål og svar
Hvordan registrere jeg reisen min?
Du må ha NITO Reiseforsikring for å kunne bruke denne medlemsfordelen. Reisen registrerer du på nettsiden til SmartDelay+. Du må også ha et kodeord som du finner på denne nettsiden når du er pålogget.
Må man være i familie for å få lounge?
Nei, det holder at dere er i samme reisefølge.
Må alle i reisefølget registreres?
Ja! Alle reisende må registreres, inkludert barn over 2 år.
Gjelder SmartDelay+ på forretningsreiser?
Ja, dekningen gjelder både fritids- og forretningsreiser.
Jeg reiser med charter, gjelder tjenesten da?
SmartDelay+ gjelder hos alle flyselskap som gir oppdatert informasjon om forsinkelser. Noen charterselskap som bl.a. TUI, Apollo og Ving gir ikke denne informasjonen, og du vil derfor ikke få registrert disse flyvningene hos SmartDelay+.
Når må jeg registrere reisen?
Du må registrere reisen minimum to timer før planlagt avreise. Vi anbefaler at du registrer reisen straks du har bestilt og mottatt bekreftelse på flyreisen.
Hva om loungen er stengt?
Dersom loungen er stengt, anbefaler vi at du sjekker om det er andre lounger i LoungeKey-nettverket tilgjengelig på flyplassen. Oversikt over tilgjengelige lounger ligger på registreringssiden. Loungekupongene har en gyldighet på tre måneder, så du kan fritt benytte den på en senere reise eller en mellomlanding.
Kan jeg velge mellom lounge eller utbetaling?
Nei. Dersom flyplassen har lounge, kan du ikke få utbetaling.
Hvordan fungerer utbetaling dersom flyplassen ikke har lounge?
Du vil få en kontantutbetaling på 40 euro per person via PayPal. Hele beløpet sendes til den som har registrert reisen.
Jeg vil klage, hva gjør jeg?
Send e-post til: . Klagen skal skriftlig begrunnes og definere flightnummer, navn på avreisested, flyplass og dato for flyvning.
Hva gjør jeg ved systemfeil/nedetid på løsningen?
Spørsmål rundt nedetid/systemfeil kan rettes både til (10:00–14:00) og til 24/7-tjenesten +44 203 725 1601 (engelsk).
Hva er AirHelp?
AirHelp tar en serviceavgift som utgjør 35 prosent av den totale kompensasjonen.
Må jeg bruke AirHelp?
Nei, det er frivillig å bruke. Ønsker du å benytte AirHelp, velger du dette når du registrerer din flyvning hos SmartDelay+.