SmartDelay+
SmartDelay+: Lounge hvis flyet ditt blir forsinket
Med NITO Reiseforsikring får du nå gratis tilgang til flyplasslounge med tjenesten SmartDelay+ dersom flyet ditt blir forsinket i mer enn en time.
Hvordan fungerer SmartDelay+?
SmartDelay+ gir deg tilgang til flyplasslounge dersom flyet ditt blir forsinket med mer enn én time. Du mottar automatisk en loungekupong på e-post.
- Registrer reisen din på SmartDelay+ sin nettside senest to timer før planlagt avreise.
- Husk å registrere alle flyvninger (tur, retur og mellomlandinger) og alle medpassasjerer i reisefølget ditt.
- Bruk kodeordet når du registrerer din reise
Kompensasjon ved forsinkelse
AirHelp er et selskap som spesialiserer seg på å gi deg utbetalingen du har juridisk krav på hvis flyet ditt er forsinket.
Ved flyforsinkelser kan du kreve kompensasjon i henhold til Flykompensasjonsforskriften EC 261/2004. Blir flyet mer enn tre timer forsinket, kan kompensasjonen bli opp til 600 euro.
Ønsker du å bruke AirHelp, velger du dette når du registrerer reisen din hos SmartDelay+.
For å kunne ta i bruk medlemsfordelen må du være medlem.
Fordeler med SmartDelay+
-
Gir deg og reisefølget ditt på inntil fire personer gratis tilgang til flyplasslounger over hele verden, hvis flyet ditt blir mer enn en time forsinket.
-
Gjelder for alle flyselskap som gir oppdatert informasjon ved forsinkelser. Unntaket er charterselskap som for eksempel TUI, Apollo og Ving.
-
Gjelder uansett om du er på ferie eller på jobbreise.
-
Dersom flyplassen ikke har lounge, får du utbetalt 40 euro per person via PayPal.
Spørsmål og svar
Hvordan registrere jeg reisen min?
Du må ha NITO Reiseforsikring for å kunne bruke denne medlemsfordelen. Reisen registrerer du på nettsiden til SmartDelay+. Du må også ha et kodeord som du finner på denne nettsiden når du er pålogget.
Må man være i familie for å få lounge?
Nei, det holder at dere er i samme reisefølge.
Må alle i reisefølget registreres?
Ja! Alle reisende må registreres, inkludert barn over 2 år.
Gjelder SmartDelay+ på forretningsreiser?
Ja, dekningen gjelder både fritids- og forretningsreiser.
Jeg reiser med charter, gjelder tjenesten da?
SmartDelay+ gjelder hos alle flyselskap som gir oppdatert informasjon om forsinkelser. Noen charterselskap som bl.a. TUI, Apollo og Ving gir ikke denne informasjonen, og du vil derfor ikke få registrert disse flyvningene hos SmartDelay+.
Når må jeg registrere reisen?
Du må registrere reisen minimum to timer før planlagt avreise. Vi anbefaler at du registrer reisen straks du har bestilt og mottatt bekreftelse på flyreisen.
Hva om loungen er stengt?
Dersom loungen er stengt, anbefaler vi at du sjekker om det er andre lounger i LoungeKey-nettverket tilgjengelig på flyplassen. Oversikt over tilgjengelige lounger ligger på registreringssiden. Loungekupongene har en gyldighet på tre måneder, så du kan fritt benytte den på en senere reise eller en mellomlanding.
Kan jeg velge mellom lounge eller utbetaling?
Nei. Dersom flyplassen har lounge, kan du ikke få utbetaling.
Hvordan fungerer utbetaling dersom flyplassen ikke har lounge?
Du vil få en kontantutbetaling på 40 euro per person via PayPal. Hele beløpet sendes til den som har registrert reisen.
Jeg vil klage, hva gjør jeg?
Send e-post til: . Klagen skal skriftlig begrunnes og definere flightnummer, navn på avreisested, flyplass og dato for flyvning.
Hva gjør jeg ved systemfeil/nedetid på løsningen?
Spørsmål rundt nedetid/systemfeil kan rettes både til (10:00–14:00) og til 24/7-tjenesten +44 203 725 1601 (engelsk).
Hva er AirHelp?
AirHelp tar en serviceavgift som utgjør 35 prosent av den totale kompensasjonen.
Må jeg bruke AirHelp?
Nei, det er frivillig å bruke. Ønsker du å benytte AirHelp, velger du dette når du registrerer din flyvning hos SmartDelay+.